svett, katt och hår

Klottrades ner; 2010-03-22 Klockan; 14:30:12

Vilken jävla workout jag haft! En lång omväg för att komma ner i byn, sen bära hem de två tyngsta matkassarna jag kunde hitta. Och med 99% luftfuktighet och en grov förkylning och ett par uppförsbackar var jag dyblöt när jag kom hem. Tänkte först att jag skulle ta det lite lugnt ett tag, men kom på att det var lika bra att fortsätta fixa när jag hade pulsen uppe. Så nu har jag dammsugit hela lägenheten, och fixat o fejat :) Adam påstod att vi skulle städa sovrummet ikväll, men jag vettefan. Det får han nog göra själv. Inget utav det jag tänkte att han skulle utför igår skedde, så... shame on him!

Jag är ju sjukt sugen på att skaffa ett husdjur. Typ en katt, från nåt djurhem. Men Adam är inte alls sugen på en ny rumskompis. Han skyller på allergi.. Pffff! Vem fan är inte allergisk? Jag skiter väl i allergin.. jag vill! Men igår så framförde jag idén om att vi kan vara jourhem, åt tex katter som inte fått platser än på djurhem eller hos familj. Då brukar man inte behöva betala alla kostnader själv heller. Först då blev han lite intresserad :) KATTER! JAG SKA RÄDDA ER ALLA!

Och så snackar han om det där med att det kommer katthår överallt. B u l l s h i t. Jag menar, det är oftast jag som städar o dammsugar, och jag vet inte om han är hårblind eller nåt men har han sett vad han själv ställer till med? För en man med halvmeter långt hår har han lite dubbelmoral. Det är Adam-hår överallt! Sätter sig i alla textilier, gräver sig in i soffan, i datorstolen, i avlopp och klädhögar, mattan ÖVERALLT! Hår är inga problem, kan han leva med sitt eget så klarar han vilken hårboll som helst :)


   http://www.katthjalpen.nu/


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin tanke att vara jourhem till kisar:)

2010-03-23 @ 16:34:49
URL: http://www

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0