Otursdag

Klottrades ner; 2010-02-08 Klockan; 21:47:24
Nyss hemkommen efter en riktigt knasig dag!
Bestämde med Alex i förmiddags att jag skulle hem till henne. Då började ju projektet med att skaffa pengar. Jag frågade mormor om jag inte kunde låna en hundring tills jag fått tillbaka mina egna pengar. Och det kunde jag, om jag cyklade dit och hämtade den. Men jag kunde inte för mitt liv hitta vart hon bodde! Jag cyklade runt, hit och dit, upp o ner för en massa backar och snötäckta cykelvägar och in i drivor. Tillslut var jag så trött att jag bara ställde mig mitt på vägen, rökte, bölade och ringde Adam.

Jag åkte till äholm för att möta honom och få mina pengar. Så långt, så väl ändå. Även om det blev en fantastisk omväg. Tåget sen till hbg, där det kurrade rejält i min tomma mage. Köper två frallor och upptäcker att det fattas en hundring i korthållaren. Vilket är halva min budget för en vecka. Den hundringen har skaffat sig ett eget liv. Så jag bara ber att pengarna ska räcka hela vägen hem sen. På bussen till hgs får jag iaf träffa en vänlig själ, Friis. Honom kan jag beklaga mig för.
Kommer till Viken 10 över tre, två timmar försenad. Så då är det bara att promenera en halvtimme för att komma till Alex lilla hus på prärien^^ Kissnödig som attan hela vägen såklart.

Men voila! Jag kom fram, och jag kom hem. Fantastiskt. Och den lille Wilhelm fick jag träffa oxå. Sötare knyte får man leta efter.

Och nu skulle jag lägga in en bild på honom, men blogg.se:s bildfunktion fakkar sig.

Nu ska jag äntligen få något i magen. Blir bakad potatis. Och lite broccoli. Och kanske lite sås. Sen ska jag kolla film i soffan och inte röra mig ur fläcken. Då kommer jag säkert bara trilla ner från balkongen eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0