Konspiration

Klottrades ner; 2010-02-05 Klockan; 11:46:55

Jag har bestämt mig för att starta ett litet projekt. Det går ut på att få vårt COOP här i Örkel att ta in flera och mer varierade veganprodukter.
Som exempel har jag Sojaosten. Den finns i smakerna Parmezan, Cheddar, Edamer, Gouda och Mozzarella. Men den enda smaken dom tar in på COOP är... nu kommer jag inte ihåg.. men Edamer tror jag det är. BORING! Jag vill kunna variera mig. Dessutom så är COOP leverantörer av Green N Lean´s-produkter, men oftast har dom bara en sort. Och Tartex, det borde dom skaffa i många fler smaker. Om dom ens har några, vilket jag inte hittat. Finns ju i flera olika goda smaker! Och "mjukosten", den finns i ännu fler goda smaker, från ett gäng olika företag. Skulle det skada att åtminstone ta in en utav dom, typ min favorit?

Och så vill jag passa på att klaga lite på alternativen till ris och pasta också. Såsom Bulgur, Quinoa, röda och gröna linser, och Kamutvete. Kamutvete har dom inte ens på COOP! Det som är det godaste! Dom har knappt några linser och bönor, om det inte ligger i burk. Nej, jag ska baskemej skriva en lista och sen ska dom få veta att dom lever, dom där på COOP.



mmmmm, sparris...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0