I lilltån

Klottrades ner; 2009-09-29 Klockan; 10:30:31

Så då var första lektionenför morgonen avklarad. Har bara två lektioner idag, och det är en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Den på förmiddagen som jag precis haft är Engelska B. Det var andra lektionen för terminen för mig, och det har varit rätt lugnt än så länge. Har kollat på Stephen King-filmer bara. Me´n det är lite det som är grejen också, det känns som att vi går alldeles för långsamt fram. Från förra tisdagen till denna hade vi i uppgift att läsa en kort historia på tre sidor. Gick på tio minuter. Och då har vi till och med en hemstudielektion på torsdagar. Från denna tisdagen till nästa torsdag har vi fyra grammatikuppgifter, som utgår ifrån historien vi läste, i läxa. Jag menar, det är ingenting! Men men...

Hade tänkt fråga syon innan jag stack ifrån skolan nu för att komma hem och äta lunch ifall hon hade mina inloggningsuppgifter till NTI, men jag hade redan svungat mig up på cyklen och kommit en bit innan jag kom på att det var nåt jag skulle göra. Så får göra det när jag kommer tillbaka till skolan. Ska ha Naturkunskap kl 13:55, så har ju lite tid på mig.

Har idag inte kollat om CSN-pengarna har kommit in, hade tänkt skriva klart detta, sen logga in på banken. SPÄNNANDE! Jag hoppas så att dom har kommit. Så hade jag kunnat betala massa räkningar ikväll, köpa cigg och åka till Malmö imorgon utan att behöva låna utav Adam.

Till lunch idag blir det nog ungefär lika smaskigt som igår, dvs spaghetti med pastasås. Jag har inte så mycket fantasi. Eller jo, fantasi har jag, men inga ingredienser.

Och denna jävla hostan! Jag dör! Är ju en sån jävla backe upp hem, så varje gång jag cyklat upp för den har jag legat döende och hostandes i hallen. Eller ja, kanske inte riktigt så. Men det river och sliter i min hals och jag kommer nog dö snart. Jag känner det i lilltån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0